lördag 24 januari 2009

Bra dag! *långt*

Inte längre ont i ögat!! *Pustar ut* Det var som rådgivningen sa - 1-2 dygn. Idag känner jag inget av det som störde mig enormt igår!
Annars har dagen varit städig och bakig. Vi bjöd B:s föräldrar på fika -Semlor och nybakade Apelsin skorpor.

Har inte pysslat än... Har lite sug och vi får se om jag kommer att få till det.

Har mest funderat på den diskussion om idéers ursprung och inspiration som pågår i scrapvärlden. Var går gränsen mellan att hitta på eget, bli inspirerad av, härma och kopiera. Tycker att det har blivit mycket revir pinkande och egotrippar i den diskussionen och inte alls den välkomnande inkluderande sammanhang som jag en gång hittade. Av risk för att bli påhoppad för att ha kopierat någon eller något, borde jag inte visa något på min blogg.
Jag återvänder till mitt syfte - det är inte för att få ära för hur fantastiskt kreativ och duktig jag är, utan snarare att hålla dem som hittat hit uppdaterade med vad jag gör. Blir någon  inspirerad, då blir jag glad! Därför kommer jag fortsätta att visa vad jag pysslar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursäkta inläggs bombningen :o) Har inte stött på dessa diskutioner än, men jag tycker det låter helt absurt. Jag älskar att pyssla och hämtar inspiration överallt. För mig handlar det om att kunna inspirera och inspireras. Jag håller med dig, det är inte för att få ära och massa beröm som jag uppdaterar med mina alster. Det är för att kunna inspirera andra att hitta glädjen i denna underbara hobby. Vart har du läst den diskutionen? Nej, fortsätt att hämta inspiration och inspirera oss andra. Kram